remigiusz dettlaff » oferta » komunikacja wizualna

komunikacja wizualna

Komunikacja wizualna czerpie z zasobów Wzornictwa Przemysłowego i dziś, jako odrębna dziedzina, szeroko wykorzystuje grafikę. Od początku swojej działalności projektowej dążyłem do ścisłego łączenia grafiki z produktem. Kluczem do sukcesu jest umiejętne połączenie środków wyrazu, tak by tworzyły spójny i łatwy przekaz treści.

SYSTEM IDENTYFIKACJI FIRM

Komunikacja wizualna to przekaz informacji przy pomocy systemowych środków wizualnych. Dobrze zaprojektowane IC sprawia, że Twoja Firma lepiej jest postrzegana i posiada profesjonalny wizerunek. Projektuję m.in. logo firm, papiery firmowe, oznakowania pomieszczeń oraz przestrzenie miejskie, reklamówki, kalendarze, notatniki, teczki, ulotki, banery, a także grafikę do stron internetowych.

 

IDENTYFIKACJA KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ

System Komunikacji Miejskiej to unikatowy system integralnie ze sobą połączonych znaków, sprowadzający się do przekazu niezbędnych informacji. Odpowiednio zaprojektowana ułatwia poruszanie się po mieście lub wewnątrz obiektu, informując użytkownika we właściwym momencie. Projektuję m.in. schematy graficzne strefy miast, logo komunikacji miejskiej, oznakowanie przystanków, logo obiektów infrastruktury, tablice rozkładów, schematy komunikacyjne, oznakowania pojazdów, tablice wewnętrzne w pojazdach.

LOGO FIRM

Trzy zasady w zakresie projektowania Logo oraz systemu identyfikacji:

Prostota - Wychodzę z założenia, że logo firmy powinno być szybko i łatwo rozpoznawalne. Prosty znak dłużej się pamięta i łatwiej identyfikuje z marką.

Kolorystyka - Kolor wykorzystany do budowy logo powinien wzbudzić te same uczucia, które wzbudza u klienta produkt. Dlatego powinien nawiązywać bezpośrednio do branży firmy. Trzymam się również zasady, aby logo było zbudowane z jak najmniejszej ilości kolorów, najlepiej by nie przekraczało 3 kolorów.

Rozpoznawalność - Logo firmy powinno być unikatowe, by nie naruszało zasad innego znaku zastrzeżonego. Im łatwiej rozpoznać logo, tym łatwiej przypomnieć sobie, co ono oznacza.

 

PROJEKTY GRAFICZNE STRON INTERNETOWYCH

Internet jest dziś ogromną bazą danych wszystkich firm i daje nieograniczone możliwości. Można by zaryzykować stwierdzenie: „Jeśli nie masz własnej strony internetowej, nie istniejesz na rynku”. Dlatego, by zwiększyć Twoją szansę zaistnienia, mogę pomóc przy zaprojektowaniu strony internetowej dostosowanej do Twoich wymagań.

W zakres mojej pracy wchodzi:

  • zbieranie informacji o branży
  • określenie funkcjonalności strony
  • dostosowanie strony do Twoich wymagań
  • stworzenie grafiki odpowiadającej Twoim gustom
  • pocięcie grafiki i przygotowanie jej na warstwach
  • symulacja grafiki w programie Artisteer.

PROJEKTY PLAKATÓW, ULOTEK, KATALOGÓW

Grafika okolicznościowa pozwala wypromować Twoją firmę w czasie akcji lub promocji.

Zakres prac projektowych:

  • plakaty
  • roll'upy
  • ulotki, prospekty
  • ogłoszenia okolicznościowe
  • katalogi

 

OPRAWY KSIĄŻEK, ALBUMÓW, PŁYT CD

Każda książka wymaga dobrej oprawy graficznej, aby wyróżniać się na półce wśród setek innych. Oferuję wykonanie oprawy w dowolnej technice zarówno dla dorosłych i dzieci. Po za tym wykonuję oprawy płyt CD, DVD, okładek do albumów ślubnych, z okazji chrztu.

GRAFIKA DEKORACYJNA

Przykłady:

  • tła, kompozycje roślinne, abstrakcyjne
  • liternictwo, kaligrafia
  • proporczyki, tarcze, znaczki

GRAFIKA REKLAMOWA PRODUKTÓW

Jeśli chcesz pokazać swój produkt z jak najlepszej strony, pomogę Ci go wyróżnić w świecie reklamy na plakacie, bilbordzie, ulotce lub w katalogu. W zakres przygotowania wchodzi: zbieranie informacji o produkcie, przygotowanie iwentu, zakres tematyczny, tworzenie haseł promocyjnych i tekstów, wyznaczenie celu, założenia projektowe, fotografowanie produktu, obróbka grafiki, tworzenie tła, przygotowywanie do druku.

GRAFIKA OPAKOWAŃ

Każdy produkt cechuje odpowiednio dobrane opakowanie. Prócz funkcji ochronnych opakowania spełnia ono wiele innych zadań, które podnoszą wartość produktu, nadając atrakcyjność, estetykę i zachęcając do kupna. Projektuję każdy rodzaj grafiki, jak również przygotowuję ją do szablonu przed sztancowaniem.
W zakres opracowania grafiki wchodzą następujące składowe:

  • logo firmy
  • nazwa firmy
  • nazwa produktu
  • kolorystyka opakowania
  • historia produktu
  • informacje o produkcie (materiał, kolor, stan, lepkość, branża, cel, klient)
  • jakość produktu
  • sposób użytkowania
  • pojemność, waga
  • termin przydatności
  • termin reklamacji
  • data produkcji
  • miejsce produkcji
  • kraj pochodzenia
  • adres firmy
  • informacje o opakowaniu (materiał, trwałość, ochrona środowiska)
  • cena
  • promocje
  • kod kreskowy

PRZYGOTOWANIE DO DRUKU

Jeśli masz materiały graficzne lub fotograficzne, pomogę Ci je odpowiednio wykorzystać, budując z niej wartość użytkową na jeden ze w/w sposobów. Gorąco zachęcam do współpracy ze mną.